Søk i denne bloggen

mandag 16. mai 2011

Bryllup til sommeren

18. juni skal vi feire vår datters bryllup. Se bryllupsbloggen: Eirik og Christina. I den anledning har jeg kjøpt meg en selskapskjole. Har alltid brukt bunad i tidligere brylluper og synes det er veldig flott. Men for en gangs skyld ville jeg har kjole. Den ble innkjøpt like over jul. Og siden mine meter over havet ikke er så altfor mange, måtte den legges opp. Restene tenkte jeg å bruke til å sy meg en selskapsveske. Så med et mønster fra Stoff og Stil satte jeg i gang:



Jeg måtte forminske mønsteret en del for at veska ikke skulle bli så altfor stor og for å få det til å passe på stoffresten jeg skulle bruke. Det passet ikke så godt å skjøte det synes jeg.



Da var alle delene klippet ut og klare til å settes sammen. Glidelåsen er et sant mareritt hver eneste gang, at jeg aldri kan lære meg noen god måte å sette den inn. Men det går da på et vis. Pyntingen er det morsomte da. Fant fram noen "strass" pynt som mamma hadde tatt av en gammel veske eller noe, og gitt til meg for en del år tilbake. I tillegg hadde jeg kjøpt litt strass og perler til å pynte med.



Så skal de siste sømmene syes, da er det bare å få vrengt dette da..........


Det gikk på et vis..... Resultatet ble da ganske bra, tror jeg kan bruke denne. Passer til lebestift, mobil og mange lommetrørkler.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen: