Søk i denne bloggen

søndag 8. april 2012

UTFORDRINGEN: COLOUR ADDICT

Før påske kjøpte jeg Arne og Carlos sin påskebok. Der har de latt seg inspirere av et eventyr fra en gammel Disney bok jeg selv leste mye når jeg var liten. Et av mine yndlings eventyr var nettopp om Bestefar Hare som lærte de små hareungene å male med fine farger. Først egg, deretter blomster og blader. Og alle andre som gikk rundt i skogen sa at aldri før har det vært sånne nydelige farger her i skogen. Tilslutt var det ikke mer å male, da dro Bestefar Hare, som nå var blitt Oldefar Hare, bort for å finne på noe nytt. Den kvelden fikk alle harene og menneskene deromkring se den flotteste solnedgangen i manns minne.

Men dette som inspirasjon måtte jeg strikke en påskehare med vårgrønn genser og ikke minst et av eggene i eventyret. Jeg pyntet også to vårlige lys med motiver herfra. Alt dette sammen med det håndsydde lappeteppe, synes jeg det ble både vårlig og fargerikt. Dermed prøver jeg meg på utfordringen til NiB:



Denne haren får ikke malt noen påskeegg, derfor prøver han å strikke et han også. Vi får se da hvordan det går....





Våren med alle de friske fargene er uansett i anmarsj. Det er bare å glede seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen: